autredit

idag

Publicerad 2012-01-10 22:02:40 i Allmänt,

är första dagen på många på väldigt länge jag känner mig helt okej.

jag ska försöka bli mer social och vara med alla mina fina fina bra roliga snälla vänner. jag saknar er.
jag ska också försöka att inte tänka så mycket utan bara göra.
jag ska försöka spara ihop pengar även om det bara är 50 kronor varje månad.
jag ska också försöka att låta dig vara själv när du vill det.
jag ska försöka supa mer.
jag ska försöka gå och träna fler dagar.
jag ska försöka att bara äta godis en gång i veckan fast jag vill äta det minst 2.
jag ska försöka att lyssna mycket mer på musik, för det gör mig glad.
jag ska försöka att titta på fler filmer, också det kanske med någon annan brevid.
jag ska försöka vara mer självständig och inte ha ett behov av andra så som jag har nu.
jag ska försöka att säga nej till mig själv och inte bli ledsen när jag måste vara ensam.
jag ska också försöka att lyssna på andra och göra mitt bästa för att hjälpa dem.
jag ska försöka att vara modig och prova nya saker även om jag inte tycker om mig själv när jag gör dem.
jag ska försöka sova tidigt nu när jag får hjälp med det och verkligen också har möjlighet till det.
jag ska försöka att älska alla. även mig. fast det går inte men jag kan ju låtsas idag för det är en skitbra dag idag.
jag ska försöka att bara chilla och inte pressa mig själv.
jag ska försöka pressa mig själv och göra saker istället för att låta bli och bli dålig.
jag ska försöka att inte pressa men ändå pressa särskilt på situpsminuterna.
jag ska försöka kämpa hårt med studierna för att sen skaffa ett jobb där man tjänar massor med pengar för det är det enda jag vet att jag vill ha.
och så vill jag ha dig Hampus.

Kommentarer

Postat av: Realisten

Publicerad 2012-01-20 12:50:29

Det är skönt att det sista som står är positivt, att ljusglimten finns där i det ack så mörka tysta. Efter att ha läst din blogg, din historia, har jag fått veta saker jag alltid har anat men aldrig fått veta. Du har alltid hållt de mesta för dig själv, eller så är det jag som aldrig frågar.Jag är dålig på sånt. Jag är ganska oteknisk, jag har ingen blogg och ingen chatt. Jag är en öga mot öga människa, sån är jag. En liten tant som du skulle ha sagt. Jag känner dig så väl, men endå inte. Jag bet till den gud som kanske finns att alla ska känna lycka, jag ber även för dig. Eftersom jag bryr mig om dig, men kanske inte visar det.



Du är som en eld, du har alltid brunnit stark men nu saknas luften, orken, och du slocknar. Jag vill försöka få dig att brinna starkt igen, men jag vet inte hur. Det är som at mina tändstickor är blöta, de hjälper inte. Jag bara backar och hoppas att en blixt ska träffa elden och tända den igen.



Minnerna med dig är starka för mig, milspromenader, skräckfilmskvällar och boogienights. Sommarölen på bryggan

Du har alltid varit än av de bästa vännerna för mig, men jag har aldrig vågat tagit platsen som en av de bästa för dig. Du hade så många vänner, och alla var dem de bästa. Jag ville inte tränga mig på, utan var glad för den plats som jag hade fått.



Du var alltid där när det var jobbigt. Du var där när Li dog, du var där när allt brast, du var där när jag fimpade kärleken. Men när var jag där. Aldrig, känns det som.



Men jag vill vara där, men vet inte hur. Vet inte hur man är spontan, vet inte hur man är där, vet inte hur man skriver tröstande kommentarer på bloggar...



Vill vara där, så ring, snälla du, ring, eller smsa. Jag är alltid nästan vaken (lider av lite sån där insomnia nu för tiden. Jag är Bara en tjugo minuters promenad bort, både borta och hemma.



Vi behöver inte ha djupakännslorprat, vi kan äta morötter, se en dålig film eller bygga ett jättestort puzzel.



Puss på dig. Min fina vän. Jag hoppas att jag får chansen att vara din vän någon dag.



// Den röda faran

Postat av: M

Publicerad 2012-01-26 01:23:19

<3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela