autredit

http://open.spotify.com/track/2FNEXXWKxSyZGbViyfQ19w

Publicerad 2010-10-13 22:37:29 i Allmänt,

nu när du är påväg ner.

jag gick upp tjugo minuter för sent idag för att komma i tid. (<- lät inte det där himla ordet-som-betyder-att-en-mening-låter-som-motpolerna-till-varandra ?) vilket himla väder. vilket himla kallt väder. vilken himla snygg himmel! jag (faktiskt) älskar himlen på bussen hem den är riktigt riktigt stor & ljus & som en vän sådär jag saknar ingenting där egentligen (medan jag hatar att bussen åker en lång jävla väg runt risa & allt det där ja, ni vet, jag tänker att busschauffören kanske tänker ropa "är det egentligen någon som ska av på stationerna innan orsa busstation? annars tar jag den korta korta genvägen här" men det gör han aldrig. sen väntade jag spänt i fem minuter men han var fortfarande tyst.). Jag & en annan & en annan till åt ett äpple på vägen hem. Då tänkte jag att alla kanske åt äpple & att någon skulle gå på bussen utan äpple och känna sig ensam för att han inte hade något äpple. Sen tänkte jag att den där personen skulle sätta sig ner utan att märka att alla åt äpple. Jag kom på att jag önskar att jag gick på bussen när alla åt ett äpple för jag hade märkt det. jag önskar att alla hade märkt det för då hade vi kunnat diskutera mera, jag & alla människor på bussen.

Varför känns det så himla förbjudet att titta på personen som sätter sig brevid en när bussen är för full för att sitta med ett tomt säte brevid?

Kommentarer

Postat av: ljungberg.

Publicerad 2010-10-13 23:16:40

Åh! Jag kommer tänka på äpplen imorgon! <3



Det är krångligt det där med att sätta sig bredvid någon på bussen i Dalarna. Det känns som om dom tycker att man inkräktar på något sätt... :/

Postat av: moa

Publicerad 2010-10-15 13:44:04

vilken himla gullig bild moa! på bussresor hinner man med så mycket funderingar, väldigt intressant faktiskt. och jag blev sugen på äpple. man får inte ens kolla en annan människa i ögonen i det här landet, det är läskigt. och väldigt otrevligt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela